Fecha: 27/07/2017. 22:23 pm
Señales de presencia

La 18 Conferencia Internacional sobre Investigación y Manejo de Oso se realizo en la ciudad de Monterrey México del 4-11 de Noviembre con una importante representación de trabajos sobe el oso andino donde se incluyen una presentación invitada, 2 presentaciones orales y 10 posters.

Del 04 al 11 de noviembre del 2007 se realizo en ciudad de Monterrey en Mexico, la 18 Conferencia Internacional sobre Investigación y Manejo de Osos, con una importante representación de trabajos sobe el oso andino. Durante la sesión 7 de la conferencia se presento la presentación invitada: “Andean Bear Research & Conservation: a 3 decade overview”. En esta misma sesión se presentaron los trabajos titulados: "Mark-Resigth Population Estimates Derived from Observations of Andean Bears Usin Waterholes in the Dry Tropical Forest of Peru” y “Human Expansion on Habitat Distribution of Andean Bears Along The Eastern Slope of the Tropical Andean in Bolivia”. Por otro lado en la session de posters se presentaron los siguientes trabajos: ”Diet Characterization of the Andean Bear in Two Habitat Types in the Zones of Sillar, San Jacinto and T-&, Carrasco Nacional Park”., “New Spectacled Bear Findings in the National park Dona Juana in the Department of Narino and Cauca”., “Classification and compilation of conflicts Man-Spectacled Bear, Characterization of Practice of Cattle Ranch and Agriculture of the Local Communities in the Department of Cauca, Southern Colombia”., “Preliminary Evaluation of the Habitat and Distribution of the Spectacled Bear from the Landscape Ecology Perspective in the National Park Volcanic Complex Dona Juana in Southern Colombia”., “Andean bear consumption of a large ground bromeliad Relative to Flower Status”., “Use of Electroejaculation and Seminal Valves in Captive Spectacle Bears”., “Morphological Study of Reproductive Tract in a Female Spectacled Bear”., “Andean Bear Habitat Availability Assessment Across Sierra de Portuguesa, Venezuelan Andes, Using Remote Sensing, GIS and Landscape Ecology”., “Andean Bear Distribution and Status in the Area of Influence of the Camburito-Caparo Reservoir, Venezuela”., and “Are there Andean Bears in Panama?